zpět

5 rad jak si nastavit židli

Správné držení těla u počítače, jak sedět u PC

Počítač se stal nezbytnou součástí naší práce v kanceláři. Denně strávíme sezením před obrazovkou počítače mnoho (až příliš mnoho) hodin. Každá hodina, kterou trávíme sezením před monitorem, mírně snižuje naši tělesnou kondici. Nedovolte, aby vás z důvodu špatného držení těla v kanceláři, boleli záda a nemohli jste cvičit.

Poradíme vám několik tipů, jak správně sedět u počítače.

Správné sezení u počítače:

Poloha loktů: měli bychom sedět tak, aby paže byly rovnoběžně s páteří. Ruce položte na klávesnici a posouvejte křeslo nahoru nebo dolů dokud lokty nesvírají úhel 90 stupňů.

Opření dolní části zad: dolní část zad se musí opírat o opěradlo. Použijte polštářek, který se mírně ohýbá, a zabrání prohnutí zad i když budete unavení.

Úroveň očí: Posaďte se naproti monitoru a zavřete oči, až je otevřete, měli byste se dívat přímo do středu obrazovky. Jestliže tomu tak není, přizpůsobte tomu výšku vašeho monitoru.

Poloha stehen: Zkontrolujte, zda si můžete dát prsty rukou pod stehna, podél vnějšího okraje židle, pokud je to příliš těsné, je potřeba vyvýšit nohy společně s opěrkou.

Poloha lýtek: Posaďte se v křesle co nejvíce dozadu. Zkuste dát zaťatou pěsť dozadu mezi lýtka a židli. Pokud to nejde, opěrka židle je příliš daleko, měli byste použít bederní opěrku.